Artykuły

Dieta antycellulitowa

Na rynku dostępnych jest wiele kosmetyków oraz zabiegów wspomagających walkę z cellulitem, jednak bez odpowiedniego sposobu żywienia, problemu nie da się wyeliminować całkowicie. Cellulit, potocznie zwany "skórką pomarańczową", to problem praktycznie każdej kobiety po 25. roku życia, choć i coraz częściej pojawia się u młodszych dziewcząt. Cellulit to nierównomiernie rozłożona tkanka tłuszczowa, najczęściej pojawia się na udach, pośladkach i niekiedy ramionach.

Przyczyną powstawania cellulitu są zaburzenia w mikrokrążeniu. Gdy krew płynie nieefektywnie, tworzą się zastoje i robią się obrzęki. W efekcie zmienia się metabolizm w tkankach, przez co z organizmu nie są skutecznie odprowadzane toksyny, wówczas gromadzą się w tkance tłuszczowej, a komórki tłuszczowe rozrastają się tworząc nieestetyczne zgrubienia. Skłonność do cellulitu jest charakterystyczna głównie dla kobiet, z uwagi na specyficzną budowę tkanki tłuszczowej, ale też czynniki hormonalne (czyli estrogeny). I na te czynniki nie mamy wpływu. Ale oprócz tego o powstawaniu cellulitu decydują również nasze zachowania i nawyki, które możemy w sposób świadomy zmienić. Po pierwsze są to czynniki związane z żywieniem. Cellulitowi sprzyjają cukier i słodycze, ale też wysoko przetworzone jedzenie. Wpływ na wygląd naszej skóry wywierają także hormony i antybiotyki, którymi niestety faszerowane są hodowlane zwierzęta, przez co i my spożywamy je w nadmiernych ilościach. Poza tym znaczenie w powstawaniu cellulitu ma także brak wysiłku fizycznego. Dlatego panie, które mają pracę siedzącą muszą zadbać o regularne ćwiczenia. Powodem powstawania "pomarańczowej skórki" może być także ciąża, stres, palenie papierosów oraz częste spożywanie alkoholu.

Dieta antycellulitowa opiera się na dużych ilościach warzyw i owoców. W diecie powinny pojawiać się również nasiona i orzechy. Staramy się za to ograniczyć mięso, zwłaszcza tłuste i smażone, a w to miejsce wprowadzamy ryby morskie, bogate w kwasy omega-3. Jeśli pragniemy pozbyć się cellulitu, nie możemy zapominać o piciu wody mineralnej, najlepiej z dodatkiem cytryny, wspomagającej oczyszczanie organizmu. Korzystne są również niesłodzone soki owocowe i warzywne. Chcąc zadbać o wygląd skóry szczególnie często powinniśmy sięgać po owoce cytrusowe: grejpfruty, pomarańcze, ale także melony, ananasy i granaty, które pomagają w walce z cellulitem. Z diety bezwzględnie powinny być wyeliminowane: białe pieczywo, cukier, ciasta, słodycze i fast foody. Również kawa, czarna herbata oraz alkohol. Warto za to regularnie wypijać zieloną herbatę.

Aby pozbyć się obrzęków oraz zatrzymanych w organizmie płynów powinnyśmy zrezygnować z soli i produktów z dużą jej zawartością. Zalecane natomiast jest wprowadzenie większej ilości produktów bogatych w potas, czyli np. pomidory, cukinia, marchew, szpinak, por oraz produktów moczopędnych, takich jak natka pietruszki, arbuz, świeże ogórki, truskawki czy cykoria.

Dobra dieta antycellulitowa powinna być uzupełniona odpowiednią pielęgnacją i treningiem. Warto więc regularnie korzystać z zabiegów kosmetycznych, masaży antycellulitowych czy wspomagających redukcję cellulitu kosmetyków.